Primul model Porsche Panamera a fost prezentat la Salonului International de Automobile de la Shanghai, China, în aprilie 2009.
Ca si istorie a modelelor, in anul 2009 au aparut primele versiuni : V8-powered Panamera S, 4S, și Turbo, in anul 2010 au aparut modelele Panamera si Panamera 4, care sunt atât de propulsate de motoare V6 de 3,6 litri si care produc 300 CP, apoi in 2011 au aparul Hybrid Panamera S, Diesel, Turbo S și variante GTS.
Modelele hibride și diesel Panamera, S, sunt cu tractiune spate, în timp ce Panamera 4, 4S și GTS au același sistem de tractiune integrala ca Turbo si Turbo S, numit sistemul Porsche Traction Management (PTM).
In aprilie 2013, un facelift pentru Panamera a fost anunțat, lansarea avand loc din nou la Salonul Auto Shanghai. O versiune hibrida, Panamera S E-Hybrid, este programat să fie lansat în Germania, în iulie 2013.
Porshe Panamera este considerat a fi rodul mult așteptat a conceptului Porsche 989 de la sfârșitul anilor 1980.
Panamera este considerata o masina de lux, cu o greutate de aproape 1,800 kg, cu patru usi, și motorul montat în partea din față, aceasta fiind comercializata ca o alternativă mai interesanta și mai performanta a modelelor BMW Seria 7, Audi A8 si Mercedes-Benz S-Class, dar totusi concurand mai direct cu masini precum ar fi Maserati Quattroporte, Mercedes-Benz CLS-Class, BMW Seria 5 Gran Turismo și Aston Martin Rapide.
Motoarele sunt asamblate mai întâi în Stuttgart, iar corpul masinii este construit și pictat la facilitatea Grupului Volkswagen din Hanovra. Asamblarea finală a vehiculului are loc la Leipzig, Germania, alături de Cayenne.
Porsche a fabricat pentru doritori si o versiune cu patru usi a modelului Panamera, care păstrează aceleași dimensiuni generale.
Modelele S Hybrid și cele pe motorină au o transmisie automata cu opt trepte denumita Tiptronic S.
Datele tehnice despre acest model spun totul : puterea maximă ajunge la 416 CP/ 5.500 rpm, cuplul motorului este de 590 Nm între 1.250 - 4.000 rpm.
Acest model poate ajunge de la 0-100 km/h în 5,5 secunde si de la 0-200 km/h in 19,0 secunde, poate atinge o viteză maximă de 270 km/h iar în mod electric 135 km/h!!!
Consumul acestei masini declarat este de 3,1 l/100km!
Acumulatorii litiu-ion cantaresc aproximativ 200kg, sunt situati in portbagaj si pe langa furnizarea energiei electrice ajuta la echilibrarea perfecta a raportului maselor pe punti.
Motorul este un V6 de 3 litri pe benzină, iar emisiile de CO2 in regim mixt sunt de 71g/km ceea ce inseamna ca este Euro 6.
Porsche Panamera E-Hybrid poate fi încărcat la orice priza, cu ajutorul cablului care face parte din echipamentul standard al masinii.
O încărcare completă durează 150 minute la o rețea de 16 Amperi, sau 240 minute la o retea de 10 Amperi.
Pretul unui Porshe Panamera E - Hybrid este de 121.390 euro.
Parametrii de abordare furnizați de site-ul german de piese auto autohaus-tabor
Contact
Telefon / Fax: +40 213 464 389